BrandContent marketing

Reklama, internet, pozycjonowanie, grafika.

Bez kategorii

Dlaczego powinieneś mieć stronę internetową?

Prowadzisz biznes i codziennie dzwonią do Ciebie klienci zadający te same pytania? Męczy Cię ciągłe odpowiadanie i zdajesz sobie sprawę, że zajmuje Ci to zbyt wiele czasu? Rozwiązaniem jest własna strona internetowa.

Możesz na niej opublikować treści, zdjęcia a nawet filmy. Możesz przekazać w przyjemny sposób swoją ofertę i odpowiedzieć na najczęściej zadawane pytania. Twoja oferta na stronie dostępna jest o każdej godzinie i w każdym miejscu na świecie. Możesz przedstawić ją w wielu językach oraz stworzyć wersję dla ludzi mających problem ze wzrokiem. Twój klient czyta to co chcesz a na koniec może napisać wiadomość e-mail bezpośrednio ze strony lub zadzwonić na podany na stronie numer telefonu.

Klient ma mnóstwo czasu na zapoznanie się z Twoją ofertą oraz ma możliwość polecenia Twojej strony innym osobom. Strona internetowa to Twój „wierny pracownik” pracuje ona bez przerwy i spełnia zawsze taką funkcję do jakiej została stworzona a Twoim zadaniem jest tylko kierowanie ruchu na podany przez Ciebie adres. Możesz to uzyskać poprzez pozycjonowanie lub wysłanie do klienta adresu www.

Powinieneś mieć własną stronę internetową oraz pocztę e-mail. Załóżmy, że firma nazywa się „kwiaty”. W takim przypadku Twój adres najlepiej by był taki: biuro@kwiaty.plzamiast np. zdzislaw1985@onet.poczta.pl . Sam oceń który adres jest bardziej profesjonalny i budzący zaufanie.

Poszukaj firmy która tworzy strony responsywne (strony rwd) dzięki takiej stronie zwiększysz zasięgi poprzez to, że będzie ona przyjazna dla tabletów, smartfonów i każdej rozdzielczości monitora.

Oczywiście ten temat jest bardzo obszerny ale ja postaram się skupić na tych najważniejszych i fundamentalnych cechach dobrej strony.

1. Szybkość wczytywania musi być jak najwyższa. Twój klient nie będzie zachwycony jeśli strona będzie się wolno ładowała a przypadkowy użytkownik w tej sytuacji szybko zrezygnuje z pobytu na niej. Zadbaj o szybkość wczytywania poprzez dobór odpowiedniego oprogramowania ponieważ od tego zależy Twój sukces w sieci. Szybkość wczytywania możesz zwiększyć też poprzez zamieszczanie zdjęć które zajmują jak najmniej pamięci.

2. Dobór systemu CMS odpowiedniego do swoich potrzeb. Dobrze jest mieć możliwość zmiany treści i zdjęć na stronie. Oczywiście jeśli strona nie będzie aktualizowana lub aktualizowana bardzo rzadko wtedy nie potrzebujesz systemu CMS ponieważ możesz zlecić np. Zmianę adresu czy numeru telefonu jakiemuś informatykowi. Niewątpliwie jednak system zarządzania treścią bardzo się przydaje. Większość firm chwali takie systemy jak WordPress i Joomla ale nie polecam ich do małej firmowej strony wizytówki która standardowo ma do pięciu podstron ponieważ taki system obciąży stronę. WordPress jest łatwy i szybko można zbudować stronę lecz utrzymanie jej jest trudniejsze ponieważ taka strona wymaga aktualizacji systemu by nie przestała działać. Do małych stron najlepsze są lekkie i szybkie systemy. Firma webdeveloperska która nie ma swojego systemu CMS to moim zdaniem pomyłka. WordPress sprawdza się wszędzie tam gdzie strona wymaga rozbudowy i dodawania ciągle nowych funkcji natomiast użytkownik po drugiej stronie ekranu może być przytłoczony wolnym działaniem. Jeśli na swojej stronie masz tylko adres ofertę i zdjęcia z tekstami, polecam by nie zaprzęgać do niej wielkiego „kombajnu” jakim jest WordPress czy Joomla. Zastosuj system lekki, szybki, pozbawiony setek funkcji z których i tak nigdy nie skorzystasz. Ja swoim klientom najczęściej proponuję autorski system Megato CMS, firmy MEGATO.NET Mariusz Krzemiński.

3. Responsywność RWD czyli dopasowanie się strony do różnych urządzeń. Czy wiesz że coraz większy udział w interneowym rynku mają smartfony? To już ponad 50% a czasem nawet 70% wszystkich odwiedzin. Musisz za wszelką cenę zadbać o to by Twoja strona była zgodna z technologią RWD. Wyobraź sobie dwie firmy oferujące podobne usługi ale jedna firma ma stronę z RWD a druga już nie. Naturalnie użytkownicy smartfonów będą omijali stronę tej drugiej firmy, nie przeczytają oferty pomimo tego że produkty czy usługi może nawet ma lepsze niż pierwsza firma. Strona z technologią RWD zdobędzie tę ogromną część ruchu i zdobędzie nowych klientów.

4. Pozycjonowanie – oczywiście nawet najlepsza strona bez pozycjonowania może być niezauważona. Jeśli uznasz, że Twoja strona jest już skończona i gotowa do pokazania jej światu to rozpocznij jej promocję w wyszukiwarce. Najlepszym rodzajem takiej promocji jest pozycjonowanie. Wybierz kilka-kilkanaście słów kluczowych po wpisaniu których chciałbyś by Twoi klienci mogli cię znaleźć w wyszukiwarce. Bez pozycjonowania strona będzie odwiedzana tylko po wpisaniu bezpośrednio adresu do wyszukiwarki. Często strona z czasem pozycjonuje się sama ale tylko na słowa związane z nazwą firmy.

5. Ważny jest też odpowiedni wygląd strony. Musi budzić pozytywne emocje, poszczególne elementy muszą być odpowiednio rozmieszczone by były widoczne i zachęcały do działania. Dobrze jest zastosować prawidłowo zasady User Experience. Tym wszystkim zajmie się za Ciebie dobry projektant.