BrandContent marketing

Reklama, internet, pozycjonowanie, grafika.

Bez kategorii

Jak należy się przygotować do promocji swojej firmy lub działalności?

Nie powinieneś od razu zaczynać od wyrabiania wizytówek chociaż to robi większość początkujących. Oczywiście jeśli nie masz środków na nic więcej poza wizytówkami to nie powinieneś czytać tego artykułu. Na początku powinieneś zadbać o swój branding. W obecnych czasach firmie potrzebny jest unikalny wizerunek aby wybić się z tłumu podobnych firm i zapaść w umysły potencjalnych klientów.

Branding – co to takiego?

Branding jest to technika marketingowa polegająca na kreowaniu i utrwalaniu w umysłach konsumentów faktu istnienia oraz pozytywnego wizerunku konkretnej marki.

przykładowy branding
  1. Zamów u grafika lub w agencji reklamowej LOGOTYP. Jak powinien być zrobiony dobry logotyp? Dowiesz się pod tym linkiem >
  2. Mając logotyp zamów branding w postaci zwizualizowania Twojego logo i przykładowych danych teleadresowych na różnego rodzaju materiałach promocyjnych. Wtedy będziesz w stanie ocenić jak Twoje logo prezentuje się na każdym z materiałów i co ewentualnie jest do poprawy. Jeśli już wiesz jakich reklam będziesz używać możesz poprosić o właśnie takie projekty. Mogą to być np. papier firmowy, wizytówka, teczka ofertowa, baner reklamowy, reklama na samochodzie, czapka z logo, koszulka firmowa z logo itd. Całość najlepiej zlecić jest agencji reklamowej ponieważ jeśli skorzystasz z usług niedoświadczonej osoby to może negatywnie odbić się na użyteczności plików (mogą być źle przygotowane). Agencja reklamowa dokładnie wie jak powinny być stworzone pliki tak aby wykonanie takich reklam nie generowało ogromnych kosztów produkcji. Dzięki temu również zaoszczędzisz pieniądze w przyszłości. Poza tym jeśli samo logo będzie przygotowane w złych formatach plików np. jeśli nie będzie wektorowe tylko rastrowe a Ty za nie zapłacisz to niestety w firmie reklamowej będą musieli całą pracę wykonać od nowa jeśli będą musieli np. logo frezować lub wycinać ploterem. Logo wektorowe nadaje się do każdej reklamy i można je powiększać w nieskończoność bez utraty na jakości obrazka.
  3. Mając branding zamów materiały reklamowe, które są Ci potrzebne. W zależności od branży te materiały będą się różniły ponieważ np. kwiaciarnia potrzebuje szyldu lub kasetonu podświetlanego z reklamą plus banery naprowadzające kierujące do danej lokalizacji a np. firma która nie posiada lokalu i tylko dojeżdża do klientów już będzie potrzebowała innych np. samego oznakowania pojazdów (oklejenie pojazdu folią, lub naklejka magnetyczna na auto którą można szybko zamontować i zdemontować w dowolnej chwili.

Każda natomiast branża powinna zainwestować w:

  • wizytówkę papierową,
  • stronę internetową,
  • profil Google Moja Firma,
  • firmowego maila najlepiej biuro@nazwafirmy.pl zamiast jan.kowalski1976@darmowapoczta.pl
  • jeśli nie wystarczy strona www to powinno się wydrukować ładną ofertę w wersji papierowej dla klientów. Klient nigdy nie wie do końca jakie usługi świadczysz. Często samo poinformowanie ustne nie wystarczy ponieważ zostanie to przez niego szybko zapomniane.
  • dopiero potem pozostałe materiały reklamowe w zależności od działalności.

Więcej podobnych artykułów >