BrandContent marketing

Reklama, internet, pozycjonowanie, grafika.

Bez kategorii

Po co jest branding?

Dlaczego warto zacząć od brandingu?
Ponieważ będzie on się ciągnął za Twoją firmą przez pierwszych kilka lat więc dobrze jest poświęcić jemu wystarczającą ilość czasu i mocno go dopracować.

Branding – co to takiego?

Budowanie świadomości marki (ang. Branding)
Branding to indywidualna szata graficzna czyli kolorystyka, odpowiedni rodzaj czcionki, elementy graficzne i ich układ. Jest to zaplanowanie wizerunku marki. Do brandingu zaliczamy również nazwę oraz hasła reklamowe. Ściślej: jest to technika marketingowa polegająca na kreowaniu
i utrwalaniu w umysłach konsumentów faktu istnienia oraz pozytywnego wizerunku konkretnej marki.
Twój branding na wszystkich materiałach reklamowych powinien być spójny by odbiorcy widząc Twoją reklamę w kilku różnych miejscach mogli z łatwością skojarzyć, że to reklamy tej samej firmy.
Zwiększysz szansę na to, że klient Cię zapamięta. Jeśli natomiast na jednej z reklam zastosujesz całkiem inną szatę graficzną może okazać się, że Twoi odbiorcy będą postrzegać Cię jako dwie
odrębne firmy co nie jest pożądanym efektem.

branding

Z biegiem czasu będzie można ocenić czy Twój branding spotyka się z pozytywnym odbiorem przez potencjalnych klientów. Nie bój się wprowadzać kosmetycznych zmian aby poprawić wizerunek swojej marki. Zmiany zazwyczaj wprowadzane są raz na kilka lat, modyfikacje powinny cały czas nawiązywać do myśli przewodniej i być tylko poprawką lub uproszczeniem.

Jednym z powodów wprowadzania zmian w brandingu jest optymalizacja kosztów produkcji materiałów reklamowych. Przykładem może być ograniczenie ilości kolorów w logotypie lub zrezygnowanie z wydłużających produkcję elementów, które mają i tak mały wpływ na całość wizerunku.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie standaryzacji używania logotypu oraz innych elementów brandingu na wszelkiego rodzaju materiałach graficznych. Standaryzacja jest kluczem do optymalizacji kosztów ponoszonych na reklamy. Mając jasne wytyczne, firmy reklamowe są w stanie wykonywać pracę znacznie szybciej bez zbędnego zastanawiania się czy dana reklama będzie dobrze wyglądała dla danej marki. Jasne wytyczne określają również dokładne składowe kolorów i wszelkie sporne aspekty.

Posiadanie spójnego wizerunku – to właśnie jest dobry branding.