Reklama, internet, pozycjonowanie, grafika.

Biznes

Jak firma może przygotować się do działań promocyjnych niskim nakładem kapitału? (Krok 1)

Każda firma chce zarabiać dużo i im więcej tym lepiej. W wielu przypadkach są to oczekiwania, które zrzucone są na wszelkiej maści agencje marketingowe. Oferując budżet niski, tak niski, że nawet samodzielnie nie chcielibyśmy wykonać działań na własny użytek. Generuje to często nieporozumienia odnośnie jakości otrzymywanej usługi, ale problem zawsze jest odpychany od Naszej strony „to nie Nasza wina”.

To jak przygotować się do działań by móc niskim nakładem kapitału rozpocząć promocję? Zmniejszając tym samym niezadowolenie oraz poprawić jakość innych usług.

Pierwszymi krokami jakie wykonać powinno się, nie jest pozyskanie klienta i szukanie miejsc, gdzie potencjalnie możemy jego znaleźć. Naturalnie posiadanie klientów pozwala nam wygenerować budżet na działania, a nawet na zysk. Tylko marketing, a tym bardziej marketing internetowy jest na tyle specjalistyczną branżą, iż tutaj wpierw trzeba zainwestować, niekiedy od groma pracy, czasu i troski, by dopiero w późniejszym czasie (niekiedy nawet po wielu miesiącach, a nawet latach) uzyskać z tego tytułu owoce.

To jak firma, która nie specjalizująca się w promocji powinna wykonać kroki związane z marketingiem, ale nie czekając tak długiego okresu czasu?

Dobór narzędzi, metod i sposobów promocji, nie jest zależny od tego co jest dostępne, ale co możemy wykonać na rzecz własnej promocji. Artykuły? Grafiki? Udzielanie się na grupach społecznych, gdzie występuje Nasza konkurencja? Nawet proste doradzanie przyszłym klientom jest formą promocji. Nie mamy teraz, ale co będzie jak będą za chwile i tego będą potrzebować?

To jak z przeprowadzkami, często nie zdajemy sobie sprawy z tego, że potrzebujemy firmy takiej jak https://przeprowadzkiwarszawa.net/ dopóki nie pali się nam koło kupra.

Mamy w zwyczaju odkładanie wszystkie na później „bo teraz nie ma potrzeby bo nikt nie potrzebuje”, ale to takie małe opóźnienia utrudniają znacząco w późniejszym czasie. Nadrabianie ich może zajmować tygodnie, jak nie miesiące, tylko dlatego, że w tamtym czasie nie poświęciliśmy tej godziny na przygotowanie tego.

Ale jak już przełamaliśmy barierę odkładania na później i podjęliśmy decyzje, czym możemy zająć się, to dopiero na tym etapie wybieramy narzędzia jakie będziemy stosować.

Tworzymy treści? Szukamy miejsc gdzie możemy ją wrzucić. Zwykle publikacje są płatne te kilkanaście złotych do kilku tysięcy, ale miejsce wybieramy na podstawie tego co chcemy osiągnąć – celem końcowym jest sprzedaż, ale jak do tej sprzedaży i przez jakie środki dojdziemy jest drogą, którą trzeba wykonać krok po kroku. Jeśli zależy Nam tylko na wynikach w wyszukiwarce szukamy miejsc tanich, ale o wysokich wskaźnikach domen. Im więcej publikujemy miesięcznie, tym lepsze i mocniejsze efekty są Naszej pracy. Nie jest to pozycjonowanie, ale fundament działań metod whitehat „przypadkiem” wykonujemy.

Tak samo w przypadku tworzenia grafiki szukamy miejsc gdzie możemy zamieścić je, jednocześnie otrzymując w zamian link prowadzący do Naszej strony.

Brakuje cierpliwości by tydzień po tygodniu wykonać tą pracę? Wtedy potrzeba jest sięgnąć po rozwiązania płatne np. AdWords. Tu płacimy za każde kliknięcie i przejście na Naszą stronę i wtedy zaczniemy doceniać pracę jaką wykonaliśmy przy m.in. publikacjach. AdWords choć przynosi szybko widoczny ruch, nie zawsze generuje sprzedaży, a mało tego potrafi pochłonąć nawet kilkanaście tysięcy złotych miesięcznie. Tam choć efekty były znikome, to jednak były i „co jeśli pociągnąłbym dalej to może byłbym wyżej?”. Wtedy dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług agencji lub freelancerów specjalizujących się w pozycjonowaniu metodami whitehat. Dlaczego whitehat? Są to metody zgodne z regulaminem Google, więc żadne sankcje czy kary od wyszukiwarki internetowej nie grożą.

A to był dopiero pierwszy krok.