Reklama, internet, pozycjonowanie, grafika.

Biznes

Jaki biznes otworzyć? Na co uwagę zwracać?

Decyzja o rozpoczęciu działalności gospodarczej nie jest jedną, którą powinno podjąć lekko. Trzeba przemyśleć wszystkie czynniki i upewnić się, że pomysł na biznes jest z tym, co będzie pozwalać osiągać satysfakcjonujące zyski. Jeśli nie boisz się podejmować odważnych decyzji, a jednocześnie przemyślanych to znajdziesz kilka porad jaki biznes można otworzyć.-Proszę przeanalizować swoje umiejętności i zainteresowania. Do czego mają Państwo smykałkę? Co sprawiłoby Panu przyjemność, gdyby mógł Pan spędzać 40 godzin tygodniowo? Cokolwiek to jest, jest to prawdopodobnie właściwy pomysł na biznes dla Państwa!

Najważniejsze w biznesie to znaleźć swoje miejsce.

Należy wybrać coś, na co jest duży popyt. Przy tak dużej konkurencji w dzisiejszych czasach, najlepiej jest unikać nisz i zająć się czymś, czego ludzie zawsze będą potrzebować. Jest to rozwiązanie bezpieczne, ale też może być problem z osiąganiem dużych zysków w krótkim okresie czasu.

Na co jest duży popyt:

Lista 10 najbardziej popularnych branż w Polsce

  1. Budownictwo
  2. Energetyka i gaz
  3. Produkcja
  4. Transport i magazynowanie
  5. Handel hurtowy
  6. Handel detaliczny
  7. Zakwaterowanie i usługi gastronomiczne
  8. Informacja i media
  9. Finanse i ubezpieczenia
  10. Nieruchomości

W/w branże są najbardziej popularne i zawierają dużą konkurencje. Najmniejsza, ale zarazem najtrudniejsza branża to handel hurtowy, który bardzo często wymaga ogromnych nakładów kapitału do stworzenia sieci powiązań i odpowiednich cen hurtowych. Niektóre z tych tematyk wymagają odpowiedniego wykształcenia, doświadczenia, czy certyfikatów upoważniających do wykonywania prac np. praca z gazem.

Badanie konkurencji.

Jak przebiega proces badania konkurencji?

Wywiad konkurencyjny jest procesem zbierania i analizowania informacji o Państwa konkurencji w celu uzyskania przewagi w Państwa biznesie i pozostania na czele. Wywiad konkurencyjny może być wykorzystany do zidentyfikowania trendów w branży, jak również tego, jakie strategie i taktyki sprawdzają się najlepiej w innych firmach. Informacje te mogą być następnie wykorzystane do podjęcia ważnych decyzji biznesowych, takich jak pozycjonowanie, ceny, kampanie marketingowe, itp

Istnieją trzy główne kroki w procesie badania konkurencji – zbieranie, analiza, prezentacja:

Zbieranie – w tej fazie ustalają Państwo, w jaki sposób będą zbierać informacje, które pomogą Państwu w analizie konkurencji. Czy chcą Państwo mieć wszystko? Tylko publicznie dostępne informacje? Zakupić zastrzeżone dane? Wykorzystanie otwartych źródeł, takich jak media społecznościowe lub blogi?

Analiza – w tej fazie decydują Państwo, jakie informacje przedstawić i w jaki sposób. Które metryki są najważniejsze? Jak wygląda Państwa przewaga konkurencyjna? W jaki sposób porównają Państwo firmy na podstawie danych, a nie tylko subiektywnie lub na podstawie opinii

Prezentacja – na koniec powinien Pan podzielić się wynikami swoich badań z innymi, aby oni również mogli z nich skorzystać. Nawet jeśli na pierwszy rzut oka wszystkie trzy kroki wydają się proste, to jednak za kulisami jest jeszcze wiele pracy do wykonania. Na przykład, przy przedstawianiu informacji o konkurentach, należy w miarę możliwości używać wykresów, aby były zrozumiałe zarówno dla tych, którzy ich nie widzieli, jak i dla tych, którzy widzieli je wiele razy; stworzyć streszczenie dla menedżerów wysokiego szczebla, którzy nie chcą (lub nie muszą) wszystkiego

Jaki biznes otworzyć?

Pierwszym krokiem jest zorientowanie się, w czym jest się dobry, to największe szanse na sukces. Jeżeli chce się otworzyć sklep z odzieżą, ale nie ma się nawet minimalnej wiedzy, będzie to nie odpowiednia opcja. Ważne jest również, aby zastanowić się, ile czasu i pieniędzy jest do dyspozycji.

Jaki rodzaj firmy można otworzyć:

Firma typu start-up zazwyczaj zaczyna od małego i koncentruje się na rynku o wysokim potencjale, na który jest ukierunkowana, aby zidentyfikować swoich pierwszych klientów. Muszą również wiedzieć, ile środków kapitałowych będą mieli do dyspozycji, aby zainwestować w firmę

Innym rodzajem biznesu, który firma może założyć jest expansion startup, który ma dostęp do większego kapitału niż start-up, ponieważ ma już ustaloną bazę klientów i ludzie sąchętnych do zainwestowania w nich. Często zdarza się, że ekspansywny startup wykorzystuje kapitał, do którego ma dostęp, aby rozszerzyć swoją ofertę produktów i bazę klientów

Trzecim rodzajem biznesu, jest pełnoprawna firma, czy to w postaci jednoosobowej działalności gospodarczej, czy różnego typu spółki. Koszty prowadzenia są wyższe niż w przypadku różnego typu startupów i jest większa odpowiedzialność.

Następnym krokiem jest przygotowanie do działań związanych z promocją, który został wcześniej omówiony. Jak firma może przygotować się do działań promocyjnych niskim nakładem kapitału?

Jest jest i jest pomysł na biznes – konkurencja została zbadana. Co dalej?

Element pierwszych działań związanych z już prowadzoną działalnością jest znajomość trendów w branży oraz dobór odpowiedniej strategii oraz taktyki marketingowej.

Sam zakres działań związanych z promocją jest duży i szeroki. Począwszy od „najszybszych”, ale związanych z odpowiednim budżetem m.in.:

  • AdWords – system promocji reklamy w wyszukiwarkach internetowych oraz reklamach na różne typu stronach. Rozliczane w formie kliknięć oraz ilości wyświetleń. Obecnie istnieje pod skrótem Ads.
  • Reklama linkami sponsorowanymi – tak jak w przypadku AdWords jest to reklama rozliczana od kliknięć i wyświetleń, ale od innych dostawców np. FaceBook.

Dobór narzędzi jest równie ważny co wybór odpowiedniej firmy od przeprowadzek Przeprowadzki Warszawa, więcej można przeczytać tutaj: Przeprowadzka – idealny dobór ekipy.

Innymi narzędziami promocyjnymi również popularnymi, ale o opóźnionym czasie otrzymania widocznego efektu, jest to m.in.:

  • SEO – ogólnie pozycjonowanie stron, które samo w sobie dzieli się na „3 grupy” oraz szereg innych sposobów działania w danym zakresie. Stąd koszty z tym związane są niekiedy bardzo zróżnicowane i niejednolite.
  • Brandmarketing – działanie, które przynosi bardzo wysokiej jakości efekty, ale wymaga znacznych nakładów kapitału, czasu oraz cierpliwości. Trochę było to omówione wcześniej: Budowanie marki – skąd różnice przy tworzeniu jej?
  • Contentmarketing – jest to działanie również wykonywane w SEO, ale nastawione na przygotowania pod działania długoterminowe w zależności od strategii marketingowej.

Przy prowadzeniu biznesu równie istotną rolę odgrywa konkurencyjność cenowa, przynajmniej na początkowych etapach zdobywania swojego kawałka tortu na rynku. O tym można przeczytać więcej tutaj: Mentalność do ceny. Konkurencja firm ceną a jakością. Jak wpłynąć na decyzje?